3-годишните по-бавно трупат речников запас
Снимка: Guliver / iStock
Британски учени съветват родителите да не купуват на малките деца книжки, в които картинките са прекалено много.
Екип от университета в Съсекс установи, че многото илюстрации затрудняват усвояването на нови думи, съобщава UPI.com.
В експеримента взели участие 3-годишни деца. Психолозите всеки ден им четели книжки с по 1 или повече илюстрации на всяка страница. Като картинките запознавали хлапетата с нови думи.
Когато на страницата имало само една илюстрация, децата усвоявали два пъти повече нови думи, в сравнение с книжките, в които на всяка страница имало по две и повече картинки.
След това по време на четенето, учените с жестове насочвали вниманието на децата към определени картинки, преди да им прочетат историята. И тогава хлапетата успели да научат повече думи, въпреки че на страниците също имало повече илюстрации.
„Експериментът ни потвърждава теорията, че усвояването на нови знания зависи от това колко сложна е задачата. И, когато не затрупваме от веднъж детето с информация или като го насочваме към точната информация, то може да научи повече думи“, обяснява Зое Флак, ръководител на екипа.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари